text

Kuntosalitreeni GYM08 laitteita hyödyntäen

Me GYM08:lla ollaan kuunneltu jo alusta alkaen asiakkaiden toiveita ja rakennettu kuntosalia meidän asiakkaiden näköiseksi. Tavoitteenamme on, että salillamme on monipuoliset sekä tehokkaat välineet ja laitteet treenin kuin treenin toteuttamiseen. Sali täyttyy suomalaisen Ironfit valmistajan laitteista, joidenka ansiosta ne ovat laadukkaat, kestävät sekä käyttäjäystävälliset.

Mitä kaikkea salimme laitteilla voi sitten esimerkiksi tehdä? Harvinaisemmat laitteet, mitä ei välttämättä ihan jokaiselta salilta löydy ovat: vipunostolaite, vyökyykky ja lantionnosto. Tämän lisäksi meiltä löytyy nostolavoja, erilaisia kahvoja sekä tankoja tuomaan kokeneemmallekin treenaajalle vaihtoehtoja. Salimme on rakennettu siten, että se palvelisi niin aloittelevia kuin kokeneempiakin treenaajia välineistöltään.

Mietitkö, millaisen alavartalotreenin pystyisit salillamme tekemään? Alla meidän suunnittelema tehokas treeni vasta- aloittaneille kuntosalitreenaajillemme tai miks ei myös sulle, joka oot jo vähän kokeneempi konkari!

Jalat tulille alavartalotreeni

Kuntosalitreeni kannattaa aina aloittaa hyvällä lämmittelyllä. Lämmittelylle varattava aika on todella henkilökohtaista ja vaihtelee esimerkiksi iästä riippuen. Pääasia on kuitenkin, että kroppa tuntuu lämpimältä ja pieni hiki nousee jo hieman pintaan. Salillemme on rakennettu erillinen tila missä voi treenin lämmittelyn suorittaa. Tilassa on mm. erilaisia aerobisia kuntosalilaitteita (juoksumatto, soutulaite, pyörä) sekä hyvää tilaa kehon ja eri nivelten pyörittelyille.

Tästä päästäänkin sitten itse treeniin. Jokaista liikettä tehdään kolme – neljä kierrosta. Toistomäärät kaikissa liikkeissä ovat 12–15, lukuun ottamatta ensimmäistä, maastavetoa Trap-bar tangolla. Ensimmäisen liikkeen suositeltu toistomäärä on 6–8 toistoa. Paino suositellaan säädettäväksi siten, että jaksaisi vielä toistomäärän jälkeen tehdä 1–2 toistoa.

  1. Maastaveto Trap-bar tangolla
  2. Kyykky vyökyykyssä
  3. Lantionnosto laitteessa
  4. Jalkojen ojennus laiteessa
  5. Jalkojen koukistus laitteessa istuen

Laitteissa tehtävät liikkeet sopivat täydellisesti vielä niille, joidenka liikeradat etsivät vielä hieman omaa paikkaansa. Kuntosalilaite ohjaa hyvin liikerataa, jolloin vältytään esimerkiksi loukkaantumisilta.

Treenin jälkeen kannattaa huolehtia loppuverryttelystä, jotta supistuneet lihakset palautuisivat lepopituuteen ja palautuminen tehostuisi. Älä unohda myöskään venytellä! Lihas pysyy lämpimänä treenin jälkeen noin puoli tuntia. Tämän jälkeen lihas kylmenee ja supistuu, jolloin venyttely voi aiheuttaa vaurioita.

Miltä treeni vaikuttaa? Me halutaan ehdottomasti tietää mitä pidit treenistä, joten kerro se meille esimerkiksi jakamalla oma treenifiilis somen kautta ja tägäämällä meidät siihen. Hyviä treenihetkiä salillamme <3!